100 de greşeli pe motocicletă


100 de greşeli pe motocicletă

Imaginează-ți că e o dimineață de weekend, asfaltul e cald, iar motocicleta ta te aşteaptă nerăbdătoare. Te simți viu, liber, invincibil. Dar, în spatele acestor momente de adrenalină, stau uneori greşeli aparent mărunte care pot transforma o plimbare memorabilă într-un coşmar. Indiferent dacă eşti la început sau ai deja mii de kilometri la activ, anumite greşeli se repetă în mod surprinzător.

În cei peste 80.000 km parcurşi prin România, Bulgaria, Grecia şi Turcia, din 2007 de când am permis şi motocicletă, am întâlnit tot ce putea merge bine – şi tot ce putea merge prost. Am pățit, am învățat, am tras concluzii. Iar dacă ai întrebat vreodată un motociclist cu experiență ce greşeli a făcut la început, probabil ai primit un zâmbet vag şi un "multe".

Ei bine, eu le-am notat. Le-am observat şi la mine, şi la alții. Unele au fost minore. Altele ar fi putut să coste scump. Acest PDF e rezultatul tuturor acelor lecții – 100 de greşeli frecvente împărțite pe etapele esențiale ale oricărei călătorii: înainte de plecare, în mers, la destinație.

Fie că eşti la început de drum sau ai deja ani buni în şa, vei regăsi aici erori care nu țin cont de experiență. Pentru că în moto, ego-ul, oboseala şi rutinele proaste nu fac diferența între un începător şi un motociclist cu experiență.

Materialul de față nu e despre "cum să mergi mai repede" sau "cum să te dai tare". E despre cum să nu te păcăleşti singur, cum să rămâi întreg şi cum să devii, treptat, un motociclist lucid, longeviv şi respectat.

Dacă rezonezi cu ideea că mersul pe motocicletă nu e doar libertate, ci şi responsabilitate – atunci ai în față un material pe care îți vei dori să-l reciteşti din când în când.
Vreau să fiu clar: scopul acestui material nu este să-ți flatez ego-ul sau să te mențin într-o zonă de confort iluzorie. Obiectivul meu este să-ți prezint realitatea motociclismului aşa cum este ea.
Pe rețelele sociale, mersul pe motocicletă este adesea idealizat până la extrem. Este prezentat fie ca o aventură eroică, demnă de cavalerii de odinioară şi ca o abilitate magică necesară pentru a supraviețui haosului din trafic, fie ca un "must-have" pentru a părea cool şi atrăgător pentru sexul opus.

Majoritatea accidentelor de motocicletă nu sunt legate de ghinion, ci de obiceiuri proaste, lucruri de care nici nu ne dăm seama că le facem. Lucruri pe care le-am învățat prost şi care fac parte deja în instinctul nostru.

A sosit însă timpul să demistificăm motociclismul, să spulberăm miturile romantice şi să înțelegem cauzele reale ale problemelor cu care ne confruntăm pe şosea.

ÎN CURÂND!!
Acest material este în producție şi v-a fi disponibil în curând!
Dacă vrei să-l primeşti imediat ce e gata, abonează-te la newsletter (situat mai jos) şi îți trimit un mail când îl public!


  • Distribuie:



anterior:
Când bagi motocicleta la iernat?
 
anteriorul:

: Când bagi motocicleta la iernat?

Când bagi motocicleta la iernat?

Când se închide sezonul moto în România? Când bagi motocicleta la iernat?

vezi detalii

Categorii


Vizitează canalul Youtube

Hai cu Busa prin lume!

Click pentru abonare directă!

Eu sunt Sorin și îți urez BUN VENIT pe canalul HayabusaTravels, locul unde vei găsi motovloguri serioase despre motociclism, călătorii cu motocicleta și alte subiecte adiacente.
Abonează-te și apasă clopoțelul pentru a fi notificat ori de câte ori postez.
Abonarea este gratuită!
Vizionare placută!

vezi canalul

Motocilism: Reguli pentru începători

Motocilism:
Reguli pentru începători

descarcă

Acum este foarte ușor să devenim Parteneri

Harta noastră