5 simptome ale oboselii pe motocicletă

Deși sunt cunoscute și ușor de intuit, trebuie să vorbim despre cele 5 simptome ale oboselii pe motocicletă. Cred că este bine să fie expuse încă odată, să fie aduse în zona conștientă a lucrurilor.
Nu există o ordine strictă și dacă resimți oricare dintre aceste semne, ar fi indicat să devii și mai alert, chiar să iei o pauză de câteva ore din "motociclit".

1. Senzație de sete (deshidratarea)
Și oricâtă apă bei, parcă nu trece.
Deshidratarea aplifică senzația de oboseală și dese ori poate duce la colaps.
Chiar dacă nu ție sete, este indicat să faci pauze pentru hidratare, minim la două ore petrecute în șaua motocicletei. Dacă observi că ai băut deja multă apă (în raport cu cât bei de obicei în aceeași perioadă de timp) și nu urinezi, înseamnă că s-a instaurat deshidratarea și trebuie să mărești aportul de apă.

2. Senzația de nisip în ochi
Ochii au obosit și nu mai sunt capabili să se umezească. Poate-ai mers prea mult cu viziera deschisă, însă senzația de nisip în ochi este un indicator că trebuie să iei o pauză.

3. Îți fuge "imaginea"
Îți "tremură" vederea și parcă nu-ți poți concentra privirea într-un anumit punct. Din motive evidente, inabilitatea de a focusa privirea asupra detaliilor din câmpul tău vizual reprezintă o problemă reală și nu trebuie subestimată.

4. Cârcei în diverse zone
Principala cauză este deshidratarea însă pot apărea și datorită faptului că ai stat prea mult în aceeași poziție încordată.
Poziția pe motocicletă este dictată de tipul de drum și traficul întâlnit și dacă nu poți relaxa corpul pentru distanțe lungi parcurse, clar trebuie să lucrezi la asta.

5. Senzația de "mi se rupe"
adică începe să nu-ți mai pese de trafic și ești convins că toată lumea te vede. Oboseala îți afectează abilitatea de a judeca obiectiv pericolul potențial din situațiile întâlnite în trafic.

De menționat și faptul că oboseala pe motocicletă, într-o oarecare măsură, nu are de-a face cu km făcuți pentru că poți să dai semne de oboseală și după 70km dacă nu ai plecat în "parametri normali" la drum.






anterior:
Iluzia siguranței în motociclism
următor:
Accident versus Certitudine
următorul:

: Accident versus Certitudine

Accident versus Certitudine

Nimeni nu-și dorește să experimenteze un accident însă puțini aleg să accepte că accidentele nu

vezi detalii
anteriorul:

: Iluzia siguranței în motociclism

Iluzia siguranței în motociclism

O discuție serioasă și subiectivă despre siguranța în motociclism.

vezi detalii
Vizitează canalul Youtube

Hai cu Busa prin lume!

Click pentru abonare directă!

Eu sunt Sorin și îți urez BUN VENIT pe canalul HayabusaTravels, locul unde vei găsi motovloguri serioase despre motociclism, călătorii cu motocicleta și alte subiecte adiacente.
Abonează-te și apasă clopoțelul pentru a fi notificat ori de câte ori postez.
Abonarea este gratuită!
Vizionare placută!

vezi canalul
Motocilism: Reguli pentru începători

Motocilism:
Reguli pentru începători

descarcă

Acum este foarte ușor să devenim Parteneri

Harta noastră