Despre motocicletele supersport

Un subiect foarte discutat îl reprezintă atracția începătorilor față de motocicletele supersport.
Ca să fiu sinder și nu ipocrit, și eu am început motociclismul pe un 600cc, un Kawasaki ZX6R din 2000, motocicleta supersport, în anul 2007.
Ideea e că eu atunci aveam deja 27 de ani împliniți și tind să cred că, deși nu-i o regulă, odată cu înaintarea în vârstă ai o altfel de gândire.

Motociclete vechi s-au ieftinit destul de mult și dacă e din 1990 nu înseamnă că nu te poate da cu cracii în sus. Să nu uităm că a existat o vreme când imediat ce te vedeai cu permisul în mână, puteai să "pilotezi" chiar și-o Hayabusa, ca primă motocicletă. Este un lucru bun că s-a actualizat legea.
Cu 1000 de euro cred că poți să-ți iei un R1 din 2000.

Dar ce ar trebui să știi ca motociclist începător care-ți "curg balele" după un R6, un ZX6R, GSX 600R sau altă rachetă sportivă de minim 600cc...
Mă refer doar la sportive, nu enduro, touring etc.

În primul rând, motocicletele supersport (600cc, având între 98 și 120cp) sunt o derivație din motocicletele de circuit, competiții. N-aș putea spune că doar le-au pus faruri, semnale și gata le-au făcut "road legal".
Motocicletele de circuit diferă un pic mai mult față de cele de stradă (greutate, materiale etc.). E o diferență enormă între un R6 de circuit și unul "de stradă".

Ce trebuie să știi însă este că aceste motociclete sportive, fie ele și "de stradă ", sunt făcute cu un singur scop: "să rupă asfaltul ".
Adică:

  • • să se aplece foarte ușor, cu minim de efort;
  • • când ai băgat mâna în ea să-ți răspundă EXTREM de rapid. Când ieși din viraj este necesar un răspuns foarte bun al accelerației ca să nu pierzi față de adversarii de pe circuit;
  • • au frâne extrem de bune. Acestea depășesc cu mult puterea motocicletei, ceea ce pentru tine înseamnă că dacă nu știi "s-o dozezi" vei face un "stoppie" și-o să vii în cap.
  • • greutatea: este prea ușoară pentru numărul de cai din dotare;
  • • au o poziție în dinți, aplecat pe față, specifică pentru deplasare cu viteze mari care aduce un dezavantaj la mersul stradal datorită manevrelor care se întâlnesc pe drumul public. Pe circuit nu trebuie să eviți canale, șine de tren/tramvai, pete de ulei etc.

Toate acestea de mai sus necesită un anumit nivel de experiență. Pe mâna unui începător toate cele de mai sus devin instant dezavantaje.
Datorită poziției în dinți, ca începător îți va fi dificil s-o întorci pe loc pentru că ai și unghiul de bracaj foarte mic (adică mișcarea ghidonului stânga/dreapta).
Ea va tinde să se aplece și tu ești cu ochii la șina de tramvai udă...

Poți să zici că mergi încet și o înveți.
Un alt dezavantaj al sportivelor este că îți livrează mai multă încredere decât ar trebui și mult prea devreme decât ar trebui.
O să vezi peste două, trei luni că mergi mai bine iar asta o să justifice în mintea ta că ești bun și vei începe să faci aroganțe, mai ales cu viteza.

Dar mai multe am detaliat în video-ul de mai jos:






anterior:
Despre ROAD RAGE și CONSECINȚE
următor:
Mitul tobelor zgomotoase
următorul:

: Mitul tobelor zgomotoase

Mitul tobelor zgomotoase

Opiniile mele legat de subiectul evacuărilor zgomotoase pe motocicletă.  

vezi detalii
anteriorul:

: Despre ROAD RAGE și CONSECINȚE

Despre ROAD RAGE și CONSECINȚE

Un motorvlogg despre "smardoiala": în trafic, road rage și consecințele de rigoare.  

vezi detalii
Vizitează canalul Youtube

Hai cu Busa prin lume!

Click pentru abonare directă!

Eu sunt Sorin și îți urez BUN VENIT pe canalul HayabusaTravels, locul unde vei găsi motovloguri serioase despre motociclism, călătorii cu motocicleta și alte subiecte adiacente.
Abonează-te și apasă clopoțelul pentru a fi notificat ori de câte ori postez.
Abonarea este gratuită!
Vizionare placută!

vezi canalul
Motocilism: Reguli pentru începători

Motocilism:
Reguli pentru începători

descarcă

Acum este foarte ușor să devenim Parteneri

Harta noastră