Despre "Nu te-am văzut!"

Ahh, eterna scuză a șoferilor de mașini...
Iată ce cred eu că se ascunde în spatele acestei afirmații.

• Mentalitatea "Las' că mă ferește celălalt, că doar n-o să intre în mine!"
Cu alte cuvinte, prioritatea de tonaj.

• Mizează pe generalizarea că toți motocicliștii merg doar cu viteză excesivă.
Dar indiferent de viteza motociclistului, șoferul tot nu are voie să întoarcă prin loc nepermis sau să treacă pe culoarea roșie a semaforului.
Ca șofer/șoferiță de mașină care întoarce printr-un loc nepermis, trebuie să conștientizezi că manevra ta poate lua prin surprindere un alt participant la trafic. Pentru că nici tu nu te aștepți ca pe DN să găsești un TIR de-a curmezișu' într-un viraj fără vizibilitate.

• Încearcă să ascundă că sunt neatenți
Că se doarme la volan, nu mai este de mult o surpriză în trafic...
Ce devine fustrant este atunci când, deși a fost neatent, tot șoferul este cel nemulțumit și ager în a emite "pretenții".
Apoi mai sunt cei care sunt efectiv pasageri în propria mașină, deși tot ei sunt la volan. Dar ăsta-i traficul și tu ca motociclst trebuie să fii capabil să anticipezi orice manevră periculoasă.

În anumite cazuri, "nu te-am văzut" poate fi sinonim cu "nu am știut" scuză folosită de cineva care încalcă o lege mai obscură sau nu. Necunoașterea legii însă, nu te absolvă de consecințele încălcării acesteia.

Dar mai este un aspect de menționat și anume realitatea că șoferii se uită doar după mașini!
Se întâmplă un fel de orbire față de lucrurile nefamiliare.
Exemplu: dacă îți place un anumit model de mașină, cu siguranță o vei vedea mai des în trafic deoarece creierul tău "este pus" s-o identifice.

Cu previi efectul "nu te-am văzut"?
• Păstrează distanța! Tot ce este în mișcare și te poate lovi, există șanse să te dea pe jos.
• Comportă-te previzibil! Nu uita că majoritatea șoferilor susțin că "se trezesc cu motociclistul lângă ei".
• Evită unghiurile moarte ale mașinilor, asigură-te că ești vizibil în olinzile acestora.
• Atenție la poziționarea pe benzi, sau pe bandă. Trebuie să te poziționezi opus pericolului potențial.
• Dacă banda doi oprește sau e oprită, nu veni lansat pe banda unu' fericit "că-i faci pe toți"! Aceia nu stau pe loc de proști acolo.
• Folosește clacsonul. Dacă vezi că "li se rupe" de clacsonul tău, îți recomand să faci un upgrade cu ceva mai potent, un Wolo Bad Boy, spre exemplu.
• Mergi cu farul aprins. După ce că majoritatea motocicliștilor se îmbracă în negru de parcă sunt în doliu, unii mai merg și cu farul stins. Mersul cu lumina de întâlnire aprinsă este obligatorie la motociclete.
• Poartă echipament "high-viz". Cresc șansele să fii văzut de la distanță și apropiere atunci când porți acel galben fluorescent.
• Nu merge în paralele cu o mașină. Uneori este inevitabil însă încearcă să-ți formezi un obicei de a evita mersul în paralel pentru prea mult timp. După un timp șoferul poate "uita" că te afli acolo.
• Nu pleca rachetă de la semafor sau coloană de mașini într-o intersecție. S-ar putea să te ia un meseriaș pe capotă.
• Înțelege că, prin definiție, motocicleta este invizibilă în trafic. Șoferii sunt obișnuiți să vadă mașini și, în multe cazuri, nu văd trenurile și mașinile de poliție, darămite pe tine, un motociclist cu o lățime de maxim 1.5m.
• Aplică conduita preventivă. Închipuie-ți că ai abilitatea de a ști de dinainte cum și de ce vei avea următorul accident. Pentru că o ai. Toate accidentele sunt evitabile, 100% pentru că la vârsta maturității trebuie să ai abilitatea de a intui că anumite situații cauzează accidente. Astfel, tot ce rămâne de făcut este să eviți acele situații. În majoritatea cazurilor trebuie doar să aplici bunul simț, reguli de intuiție simplă, sau să asculți ce-ți spune instinctul de conservare.
Dacă-ți acorzi suficient timp de reacție, prea puține accidente devin inevitabile.

Am detaliat mai pe larg în video-ul de mai jos și-ți recomand să-l vezi cap-coadă dacă vrei să afli mai multe despre acest "nu te-am văzut", eterna scuză a șoferilor de mașini.






anterior:
Motociclism = LIBERTATE?
următor:
FRICĂ de motociclism?
următorul:

: FRICĂ de motociclism?

FRICĂ de motociclism?

Vorbesc punctual despre aspectele care țin de combaterea fricii față de motociclism.

vezi detalii
anteriorul:

: Motociclism = LIBERTATE?

Motociclism = LIBERTATE?

Există minim 5 aspecte de discutat atunci când alături motociclismul cu libertatea...

vezi detalii
Vizitează canalul Youtube

Hai cu Busa prin lume!

Click pentru abonare directă!

Eu sunt Sorin și îți urez BUN VENIT pe canalul HayabusaTravels, locul unde vei găsi motovloguri serioase despre motociclism, călătorii cu motocicleta și alte subiecte adiacente.
Abonează-te și apasă clopoțelul pentru a fi notificat ori de câte ori postez.
Abonarea este gratuită!
Vizionare placută!

vezi canalul
Motocilism: Reguli pentru începători

Motocilism:
Reguli pentru începători

descarcă

Acum este foarte ușor să devenim Parteneri

Harta noastră