Mitul echipamentului

A nu se înțelege greşit! Este foarte bine să porți echipament de protecție pe motocicletă. Există situații când echipamentul reduce din amploarea eventualelor lovituri.
La fel, există situații când echipamentul te poate pune în pericol.

Mă țin de ceva timp să vorbesc despre "mitul echipamentului" pentru că am văzut că este o psihoză d'asta generală: "wow! echipamentul... are, n-are! Merge fără, merge cu!"
Sfatul meu ar fi să mergi cu echipament, evident. Cât mai complet, nu neapărat super scump...

Echipamentul este foarte bun în momentul în care ești începător, caz în care este obligatoriu să-l ai complet pe tine indiferent unde pleci. Sigur, legal este obligatorie doar casca, însă înțelegi ideea. Că pleci până la piață sau la muncă, este musai să porți echipament complet. Riscul este foarte mare la începători; este foarte probabil să cazi.
Asta clar nu înseamnă că dacă ești avansat nu mai porți echipament.
Echipamentul este foarte bun la căzături la viteză mică unde nu te oprești în "ceva".

Dacă te duci târâș, e bun echipamentul. Însă dacă te oprești în ceva brusc, poți să ai tu "mama echipamentului" pe tine, oricum te faci praf.
E vorba de fizică pură: toată energia impactului trebuie să se disipe în maxim 2 cm de material de protecție. Nu există momentan material dezvoltat de oameni care să poată prelua acea energie a unui impact serios. De aceea se moare la 50km/h: dă cu capul (casca) în portieră și rămâne acolo. Ori își rupe gâtul, ori pur și simplu, energia impactului nu poate fi disipată de casca moto. Poate să fie cască și de 3000 de euro...

Cu cât crește viteza de deplasare, cu atât crește și elementul acela de incertitudine unde singurul cuvânt de spus îl are fizica, dinamica accidentului. Viteza însă are un mare aport în dinamica unui accident, de aceea trebuie să-ți lași întotdeauna timp de reacție. Există și-o vorba printre motocicliști: "Peste o anumită viteză, echipamentul nu face altceva decât să te arate bine în sicriu!"

Dar am detaliat mai multe în video-ul de mai jos. Te invit să-l urmărești integral!






 următor:
Despre ROAD RAGE și CONSECINȚE
următorul:

: Despre ROAD RAGE și CONSECINȚE

Despre ROAD RAGE și CONSECINȚE

Un motorvlogg despre "smardoiala": în trafic, road rage și consecințele de rigoare.  

vezi detalii
Vizitează canalul Youtube

Hai cu Busa prin lume!

Click pentru abonare directă!

Eu sunt Sorin și îți urez BUN VENIT pe canalul HayabusaTravels, locul unde vei găsi motovloguri serioase despre motociclism, călătorii cu motocicleta și alte subiecte adiacente.
Abonează-te și apasă clopoțelul pentru a fi notificat ori de câte ori postez.
Abonarea este gratuită!
Vizionare placută!

vezi canalul
Motocilism: Reguli pentru începători

Motocilism:
Reguli pentru începători

descarcă

Acum este foarte ușor să devenim Parteneri

Harta noastră