Greșeli în Motociclism

Manualul secret al motociclistului experimentat

Acesta nu este un rezumat al altor articole, ci distilarea anilor mei de experiență, a greșelilor pe care le-am făcut (și le-am evitat) încă din 2008 de când am devenit motociclist; o listă onestă și brutal de sinceră a erorilor care te pun în pericol, prezentate într-un mod pe care nu-l vei găsi în altă parte.

Preț: 150 Lei  
Greșeli în Motociclism imagine 1Greșeli în Motociclism imagine 2

50 RON REDUCERE!

Nu rata!
Fă-ți un cont GRATUIT în comunitatea HayabusaTravels și vei primi un discount de 50 RON valabil la lansarea PDF-ului. Odată înscris, ei fi primul care află când lansăm PDF-ul și vei primi automat reducerea aplicabilă la prețul final.


    Imaginează-ți că e o dimineață de weekend, asfaltul e cald, iar motocicleta ta te așteaptă nerăbdătoare. Te simți viu, liber, invincibil. Dar, în spatele acestor momente de adrenalină, stau uneori greșeli aparent mărunte care pot transforma o plimbare memorabilă într-un coșmar. Indiferent dacă ești la început sau ai deja mii de kilometri la activ, anumite greșeli se repetă în mod surprinzător.
   
    În cei peste 100.000 km parcurși din 2008 de când am permis și motocicletă, am întâlnit tot ce putea merge bine - și tot ce putea merge prost. Am pățit, am învățat, am tras concluzii. Iar dacă ai întrebat vreodată un motociclist cu experiență ce greșeli a făcut la început, probabil ai primit un zâmbet vag și un "multe".
   
    Ei bine, eu le-am notat. Le-am observat și la mine, și la alții. Unele au fost minore. Altele ar fi putut să coste scump. Acest PDF e rezultatul tuturor acelor lecții: greșeli frecvente împărțite pe etapele esențiale ale oricărei călătorii: înainte de plecare, în mers, la destinație.
   
    Fie că ești la început de drum sau ai deja ani buni în șa, vei regăsi aici erori care nu țin cont de experiență. Pentru că în moto, ego-ul, oboseala și rutinele proaste nu fac diferența între un începător și un motociclist cu experiență.
   
    Materialul de față nu e despre "cum să mergi mai repede" sau "cum să te dai tare". E despre cum să nu te păcălești singur, cum să rămâi întreg și cum să devii, treptat, un motociclist lucid, longeviv și respectat.
   
    Dacă rezonezi cu ideea că mersul pe motocicletă nu e doar libertate, ci și responsabilitate, atunci ai în față un material pe care îți vei dori să-l recitești din când în când.
   
    Vreau să fiu clar: scopul acestui material nu este să-ți flatez ego-ul sau să te mențin într-o zonă de confort iluzorie.
    Obiectivul meu este să-ți prezint realitatea motociclismului așa cum este ea.
   
    Pe rețelele sociale, mersul pe motocicletă este adesea idealizat până la extrem. Este prezentat fie ca o aventură eroică, demnă de cavalerii de odinioară și ca o abilitate magică necesară pentru a supraviețui haosului din trafic, fie ca un "must-have" pentru a părea cool și atrăgător pentru sexul opus.
   
    Majoritatea accidentelor de motocicletă nu sunt legate de ghinion, ci de obiceiuri proaste, lucruri de care nici nu ne dăm seama că le facem. Lucruri pe care le-am învățat prost și care fac parte deja în instinctul nostru.
    A sosit însă timpul să demistificăm motociclismul, să spulberăm miturile romantice și să înțelegem cauzele

REDUCERE
-50 RON!

Devino membru GRATUIT în comunitatea HayabusaTravels. Odată ce te-ai înscris, îți rezervi locul pentru a primi PDF-ul imediat ce se lansează și te bucuri de un discount exclusiv de 50 RON la achiziție.

  • Majoritatea articolelor sau postărilor online sunt făcute pentru clickuri. Aici ai greșeli reale, filtrate prin experiență practică, nu doar teorie copiată. Majoritatea articolelor sau postărilor online sunt făcute pentru clickuri. Aici ai greșeli reale, filtrate prin experiență practică, nu doar teorie copiată. Pe majoritatea nu le-am văzut scrise nicăieri până acum.
  • Niciuna dintre greșelile din ghid nu e despre legislație rutieră sau semne. Niciuna dintre greșelile din ghid nu e despre legislație rutieră sau semne. E vorba de automatisme, decizii luate sub stres, poziționări proaste, lipsă de anticipație. Chestiile care nu se învață la școală.
  • PDF-ul ăsta e scris de un motociclist care a mers ceva kilometri, a greșit, a văzut, a invățat și a pus totul pe foaie. PDF-ul ăsta e scris de un motociclist care a mers ceva kilometri, a greșit, a văzut, a învățat și a pus totul pe foaie. Cine mă urmărește știe că n-am vândut niciodată nimic până acum.
  • E genul de material care nu te flatează, dar te ajută. E genul de material care nu te flatează, dar te ajută. Îți arată ce faci greșit. Dacă te deranjează să vezi adevărul, nu-l cumpăra. Dacă vrei să fii un motociclist mai atent, chiar și doar cu 5%... îl vei reciti și peste 1 an.

  • Nu pierde lecții învățate pe pielea altora Nu pierde lecții învățate pe pielea altora, pe care le poți primi fără să te coste sânge, bani sau motocicletă.
    Greșelile astea nu sunt imaginate. Unele sunt mici, dar altele pot decide dacă ajungi acasă sau la spital.
  • Nu pierde claritatea pe care doar experiența o oferă Nu pierde claritatea pe care doar experiența o oferă.
    Nu e un PDF cu sfaturi reciclate de pe net. E distilat din zeci de mii de kilometri prin țări și situații diferite.
  • Nu pierde ocazia să-ți dai seama ce greșeli faci deja Nu pierde ocazia să descoperi ce greșeli faci deja și nici nu-ți dai seama.
    Unele obiceiuri devin automate. Iar exact alea sunt cele care se întorc împotriva ta când nu te aștepți.
  • Nu pierde șansa să înțelegi de ce motocicliștii cu experiență tac Nu pierde șansa să înțelegi de ce motocicliștii cu experiență tac când sunt întrebați "ce greșeli ai făcut la început".
    Pentru că sunt multe. Pentru că unele dor. Și pentru că nu toți și le asumă sau și le pot explica.
  • Nu pierde greșelile pe care NU ți le spune nimeni Nu pierde greșelile pe care NU ți le spune nimeni, de rușine sau frică să nu pară începători.
    E o cultură a tăcerii între motocicliști. Mulți preferă să pară stăpâni pe situație decât să recunoască ce-au greșit.
  • Nu pierde oportunitatea de a înțelege unde începe de fapt pericolul Nu pierde oportunitatea de a înțelege unde începe de fapt pericolul, nu la 180 km/h, ci la 35.
    Greșelile nu toate vin în viraje spectaculoase, ci și în banalul zilnic: semafoare, plecări de pe loc, coborâri de pe moto etc.


Creare Cont Gratuit

Toate câmpurile sunt obligatorii!

•  Parola ta de acces va fi generată automat și trimisă la această adresă. Înainte de a te putea autentifica, va trebui să validezi adresa de e-mail accesând linkul de confirmare pe care îl vei primi.
•  Nu trimit spam sau alte prostii! Adresa va fi utilizată STRICT pentru a te anunța când este lansat PDF-ul.

Creaza cont gratuit

Harta noastră