Vizită la Harran, Turcia

190 aprecieri de la 206 cititori

Plecăm de la Gobekli Tepe cu destinația Harran. Este la 40 de km de Șanliurfa, aproape de granița cu Siria. Drumul simplu și drept:

Situat foarte aproape de granița cu Siria (15km), Harran este unul din cele mai vechi, încă locuite orașe din lume, fiind contemporan cu Ur.
Este renumit pentru legăturile sale cu povestea profetului Avraam, Harran fiind menționat și în Vechiul Testament.
Atât în Biblie cât și în Quran, Harran este indicat a fi locul în care Avram a trăit dupa migrarea din Ur.
Lângă Harran, la Sultantepe, au fost descoperite tablele cu legendele lui Gilgamesh.

În timpul Imperiului Roman, Harran a devenit orașul bătăliei în care Crassus a fost învins și ucis de către persani (53 BC.)
Impăratrul roman Galerius este și el învins de către persani, tot în Harran, 350 de ani mai târziu.

Oraș important de pe "Drumul Mătăsii", Harran a fost de asemenea un important centru de adorare pentru Zeul asirian al Lunii numit Sin timp de mai bine de 1600 de ani.
Azi Harran este cunoscut pentru casele din chirpici sub formă de stupi de albine.
Intrăm în oraș și opresc să vedem ce și unde mergem. Mă interesau acele case "speciale" și cetatea Harranului.
Nici n-apuc să iau contactul că mă și trezesc cu un "turist guide" care-mi spune că acele case sunt în proprietatea lui. Cică mă ajută el să le găsesc mai repede, cu cetate cu tot.
Pentru suma modica de 200 de lire. turist guide "Negocierea" apare la finalul videou-lui atașat mai sus.

Încerc să mă înțeleg cu niște localnici pe acolo în timp ce ăsta mă tot bruia la creieri cu "sir, sir, take you there sir. I give you price, now you give me price"...
Îmi dau seama că nu-i loc să mă înțeleg cu nimeni pe acolo, toți vorbind turcă sau arabă și decid s-o iau pe cont propriu.
Kitty nervoasă că de ce am adus-o în sărăcia asta, ce căutam în jalea asta de sat.
În timp ce mă învârteam pe ulițe dau de un grup de tineri și-mi zic că tre' să bunghească ceva engleză având în vedere că erau mai toți cu telefoane.
Îmi explică unu' într-o arabo-engleză și mă dumiresc. centrul turist info din Harran Mă țin de drum și situatia din teren începe să se înrăutațească grav: sărăcie lucie fraților. Le plângi de milă și mai multe nu.

Afară, lejer 28 de grade.
Văzând niște case conform celor căutate de mine, fac dreapta pe un deal prăfuit și bag un pic de soft enduro cu busa pâna sus. Kitty cu inima cât un purice. N-a mai chițăit nimic cât eram în mișcare.
Când am oprit în vârf, iar a început Kitty să-mi cânte la ureche... aceeași melodie. soft enduro cu busa Fac dreapta și, ce să vezi? Exact casele pe care le căutam, plus autocar la intrare. am gasiti intrarea Până parchez motoreta, vine și "proprietarul" de mai devreme. Yo țantoș, într-o română perfectă: "Ți-am zis băh că le găsesc și singur?" am gasiti intrarea Vizitez locația, Kitty nu-i impresionată deloc.
Casele stup din Harran au acoperișurile conice pentru a colecta căldura și a menține temperatura suportabilă în casă. În vârf este o mică deschizatură pentru permite lumina. Ferestrele sunt mici pentru a limita intrarea căldurii/frigului iarna. am gasiti intrarea am gasiti intrarea Casa în sine a fost locuită de o familie cu 14 copii până nu demult.
Are 18 camere și peste 260 de ani vechime.
Fiecare cameră este construită din 1500 de cărămizi însă, la baza e lutul. am gasiti intrarea am gasiti intrarea am gasiti intrarea am gasiti intrarea am gasiti intrarea am gasiti intrarea

Foarte aproape de acele case se află ruinele primei universități islamice din lume: vechea universitate vechea universitate Kitty a rămas în parcare, la motocicleta. vechea universitate Mă întorc la moto și-mi spune Kitty că i-au dat șoferii apă, văzând-o singură acolo... vechea universitate vechea universitate Părăsim Harran fericit c-am facut-o și p'asta.
Orașul este destul de safe, lumea te ajută cu informații cum poate. Nu m-am simțit în pericol în oraș cât am stat pentru câteva ore.
Nu știu cât de indicat ar fi să te cazezi pe acolo, dar nu prea ai avea motiv având în vedere că Șanliurfa este aproape și, în maxim 3 ore, vizitezi tot Harranul.

Mai erau de vizitat/zăbovit prin oraș însă, Kitty mă tot zorea să plecăm.
Foarte cald pentru 27 octombrie, abia așteptam să ajungem la hotel pentru o baie.
Aveam muște și în interiorul căstii și a hotel a trebui să ne curățăm atent.
Evident că nu m-am putut abține și-am deșălat și-o cămilă:

190 aprecieri de la 206 cititori

• Distribuie:

anterior:
Muzeul de arheologie Gobekli Tepe
următor:
Balikligol Şanliurfa
următorul:

Turcia: 5000 km cu motocicleta: Balikligol Şanliurfa

Situat în sud-vestul orașului Şanliurfa, Balikligol reprezintă un loc sacru atât pentru musulmani cât și pentru creștini.

vezi detalii

Turcia

Turcia: 5000 km cu motocicleta: Vizită la Harran, Turcia

Turcia: 5000 km cu motocicleta

Aventuri în Turcia: 5000 km cu motocicleta: până la Harran și înapoi!

vezi tura
Vizitează canalul Youtube

Hai cu Busa prin lume!

Click pentru abonare directă!

Eu sunt Sorin și îți urez BUN VENIT pe canalul HayabusaTravels, locul unde vei găsi motovloguri serioase despre motociclism, călătorii cu motocicleta și alte subiecte adiacente.
Abonează-te și apasă clopoțelul pentru a fi notificat ori de câte ori postez.
Abonarea este gratuită!
Vizionare placută!

vezi canalul
Motocilism: Reguli pentru începători

Motocilism:
Reguli pentru începători

descarcă

Mitul echipamentului

A nu se înțelege greşit! Este foarte bine să porți echipament de protecție pe motocicletă. Există situații când echipamentul reduce din amploarea eventualelor lovituri. La fel,

detalii

Acum este foarte ușor să devenim Parteneri